Demomatrica gyártás

Egy új márka arculati elemeivel ismerkedtünk meg a Nissan Solymár jóvoltából. Az első munkánk demomatrica gyártás volt, mégpedig a Nissan népszerű modelljeit matricáztuk, hogy az érdeklődök kipróbálhassák őket.

Elsőként a Nissan Solymár esztergomi telephelyén találkoztunk négy autóval, köztük három modellel, a MICRA-val, QASHQAI-al és a népszerű elektromos járgánnyal a LEAF-el.

Tervezés

A demomatrica gyártása a felméréssel kezdődik. Lefotózzuk, lemérjük az autókat és a Nissan brandnek megfelelően először látványterv segítségével megmutatjuk az ügyfélnek az eredményt. A demomatrica feliratok elhelyezése szigorú arculati szabályozás szerint történik. Fontos a betű típusa, mérete, színe, elhelyezése, különös tekintettel a Nissan logó használatát illetően. Sok lehetőséget nem kínál a színhasználat tekintetében. Lehet fehér vagy piros. De aggodalomra semmi ok, ugyanis ez a két szín pont elég ahhoz, hogy jól észrevehetők legyenek a forgalomban e márka képviselői.

Az arculati elemek szigorú betartása egy brand használat esetén különösen fontos, hiszen az érdeklődők függetlenül attól, hogy külföldön vagy hazánkban látják e feliratokat, egy QASHQAI oldalán, vagy egy LEAF-én, gyorsan felismerik, hogy ez bizony egy NISSAN.

Brand

Miután sorra vettük az autók színéhez passzoló matrica színeket, azokat az arculatban meghatározottak szerint összenézzük a forgalomban lévő direkt színű fóliák színével. Bonyolultnak hangzik? Néha az is. Az arculati kézikönyvek a színeket Pantone, CMYK, RGB, esetleg RAL színskála szerint adják meg. Pantone és CMYK vagy más néven négyszín color a nyomdaiparban, az RGB színtér a digitális megjelenítésben, míg a RAL skála a fém és építőiparban használatos. A fólia gyártók viszont saját, – márkánként eltérő – számozás és fantázianév szerint azonosítják a fóliáik színét. Mára szerencsére egyre több gyártó megadja a saját színskáláján a RAL színt is, de még így is akad sötét folt ezen a területen. Némi tapasztalat, türelem és a különböző színskálák birtokában azért kijön a megfelelő eredmény.

Amikor megvannak a színes fóliák, megvan a méretpontos grafika, gyártjuk a feliratokat, így a demomatrica végre alakot ölt. Gépeink „belekarcolják” a fóliába a grafikát átvágva a színes mikron vastagságú anyagot, de a hordozó papírját nem. Eltávolítjuk a felesleges részeket, majd átvivő fóliával leragasztjuk a grafikai elemeket, hogy azokat egyben tartva ragaszthassuk pontosan az előírt helyre. Mielőtt a ragasztás stádiumához érnénk, alaposan megtisztítjuk a felületeket. Portól, zsírtól megszabadulunk a megfelelő, erre a célra kifejlesztett vegyszerekkel és egy speciális, „szöszmentes” papírtörlő segítségével. Ezt követi a pozícionálás és ragasztás, majd az átvivő eltávolítása.

Miután elkészültünk az esztergomi 4 autóval jöhetett a solymári telephelyen a maradék 8. Így kipróbálható a Nissan Solymárnál szinte a teljes járműpark: QUASHQAI, X-TRAIL, MICRA, LEAF, NAVARA, JUKE…

Némi „kulcsprobléma” akadt, ezért két autó dekorálásával még adósak vagyunk, de le a kalappal a Ford Solymár és Nissan Solymár munkatársai előtt. Ezt a járműparkot kézben tartani és kezelni csak a profik képesek!

A következő munkánk náluk a Nissan szignalizáció lesz, hogy megtalálják a következő Nissanjukat, melyek várják érdeklődésüket és jól megférnek a Fordok mellet ?. De erről a következő cikkünk tudósít majd.

Kövessetek Facebook és Instagram oldalunkon, jövünk a beszámolókkal.